2011. március 21., hétfő

Ecseri


(Múlt) hétvégén megint az Ecseri piacon jártam. Gondolom a 4 napos hétvége miatt, de meglepően kevesen voltak, mind az árusok, mind a nézelődők. Ezt a fémláncból készített tárcát viszont nem tudtam otthagyni. Nagyon rossz állapotban van, az akasztója is hiányzik, de csodálatos darab...! Ezüstözött alpakka, az elején még terveztem, hogy megpróbálom házilag megjavítani, végülis nem ismeretlen előttem a lánckészítés, de annyira sűrű szövésű, hogy nagyon nehezen férek hozzá a szemekhez még a speciális ötvös fogóimmal is.
Ugyanennél a standnál találtam egy nagyon régi, valószínűleg még a XIX. század végéről származó gyűrűmérőt is. Szegény már elég rossz állapotban volt, a szám sok helyen nem látszott, a karikák pedig el voltak deformálódva, így (na meg az ára miatt) kénytelen voltam lemondani róla. Viszont annyira megörültem neki, hogy az eladó bácsi rögtön megjegyezte, hogy "aha, szóval maga ötvös!". Innentől pedig sorra mutogatta a köves brossokat, hogy felismerem-e melyikben milyen kő van. :-))
Mutatok még néhány közelebbi képet a tárcáról. Érdemes megnézni a befoglalt követ a záródásnál, illetve a láncszemekből fűzőtt fémcsipkét az alján...!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése